MARKETINGOVÝ PLÁN = EFEKTIVNÍ REKLAMA



Vytvoříme marketingový plán na míru

Plán pro marketingové aktivity vám pomůže dosáhnout marketingových cílů, proto je důležité ho mít pečlivě zpracovaný. Odpoví vám například na otázky, jak by měl vypadat komunikační mix, do kterých kanálů se vyplatí nejvíce investovat nebo jaký poměr zvolit mezi offline a online reklamou. Jelikož u každé značky je vhodné komunikovat prostřednictvím jiných kanálů a v různé intenzitě, vytváříme firmám marketingové plány ušité na míru. Reklama musí být synergická, kontinuální a využívat vhodná média.


Jak postupujeme při tvorbě marketingového plánu?

Marketingový plán vychází z marketingové strategie firmy. Musí dodržovat jednotnou komunikaci se zákazníky a brand musí být jasně čitelný. Plán tvoříme zpravidla na jeden rok. Prvním krokem je marketingový rozpočet. Vyplatí se vám dát do reklamy více peněz? Zjistíme to. Dále zvolíme optimální komunikační mix. Které sociální sítě jsou pro vás vhodné? Jakou část rozpočtu dát do PPC reklam a jakou do rádia? Poradíme vám a spočítáme vhodnou kombinaci přímo pro vás. Po stanovení rozpočtu následuje rozdělení peněz do konkrétních období, kanálů a následně na reklamní kampaně jednotlivých produktů. Vybereme pro vás také vhodnou metodiku měření úspěchu či neúspěchu reklam a také stanovíme rozpočtovou rezervu.


Marketingové plánování musí zahrnovat vše od materiálů, časové osy kampaní, rozpočtu nebo seznamu konkrétních kanálů až po způsoby vyhodnocení
Marketingový plán musí obsahovat řadu věcí.

Jak vypadá marketingový plán?

Marketingový plán odevzdáváme jako dva základní soubory a přílohy. První soubor je excelovská tabulka, kde je přehledně uvedeno podle jednotlivých období, produktů a médií uvedeno zejména: co, kdy, kde a jak dlouho poběží. Druhý soubor je wordový dokument, kde jsou sepsány jednotlivé kampaně a k nim rozepsány marketingové cíle, a co budete k jednotlivým reklamním kampaním potřebovat (počet fotografií, grafiky, videí...). V příloze uvádíme zpravidla příklady kreativy či další tabulky a data, ze kterých vycházíme (vyhledávanost výrobků či služeb v jednotlivých měsících, kam se ubírá trh atd.).

Cena marketingového plánu

Aby dával marketingový plán smysl, je nutné ho stavět na kvalitním základu, v podobě marketingové strategie, a dostatečném rozpočtu. Výše rozpočtu záleží jak na oboru podnikání, tak i vašem očekávání. Pokud toužíte po zvýšení tržeb, bude pravděpodobně vhodné dát o něco víc i do marketingu. Pokud chcete pouze stabilizovat tržby, pak bude stačit patrně i nižší rozpočet.
 
Náročnost (a tudíž i cena) závisí na mnoha faktorech. Nejvíce na marketingovém rozpočtu a oboru vašeho podnikání. Díky plánu budete mít přesné noty, podle kterých můžete hrát kampaně celý rok. Součástí plánu je i doporučení, komentáře a přesné vysvětlení jednotlivých bodů, marketingové cíle a metodika jejich měření a vyhodnocování. Dejte si s námi nezávaznou schůzku a pobavíme se, jak by měl vypadat váš plán.





Chcete efektivní marketing?




Vytvořila společnost