Emailing
Email marketing
Emailing je přímý komunikační marketingový nástroj sloužící k vytvoření vztahu mezi firmou a zákazníkem. Patří k mezi levnější kanály, které dokáží rychle a jednoduše informovat zákazníka. Může sloužit k prodejní komunikaci slevy, výprodeje, uvedení produktu na trh a jeho přednostní nákup. Také je často využíván k vytvoření důvěry zákazníka k brandu nebo k obeznámení s vizí a hodnotami firmy.
K efektivnímu email marketingu patří i vhodná databáze zákazníků, kteří budou aktivně reagovat na tuto komunikaci. Tato databáze se skládá z registrovaných zákazníků nebo návštěvníků webových stránek, kteří se přihlásili k odběru newsletteru. Emailové kampaně jsou pro mnoho oborů klíčové. Některým eshopům tvoří většinu tržeb. Kampaně zpravidla navrhuje, realizuje i vyhodnocuje marketingová agentura nebo specialista na email marketing.
K efektivnímu email marketingu patří i vhodná databáze zákazníků, kteří budou aktivně reagovat na tuto komunikaci. Tato databáze se skládá z registrovaných zákazníků nebo návštěvníků webových stránek, kteří se přihlásili k odběru newsletteru. Emailové kampaně jsou pro mnoho oborů klíčové. Některým eshopům tvoří většinu tržeb. Kampaně zpravidla navrhuje, realizuje i vyhodnocuje marketingová agentura nebo specialista na email marketing.
Jak udělat úspěšnou emailovou kampaň?
Základem je mít dobře nastavené rozesílání emailů a vhodně vytvořená databáze klientů. Nechcete nabízet emailem slevu na zboží někomu, kdo ho včera koupil za plnou cenu. Tomu se vyvarujete jen vhodně tvořenou databází. Ta musí být živá - musí se s ní pracovat. Dalším bodem úspěchu je psát email co nejosobněji. Opět zde poslouží jak databáze (posledně jste si u nás koupili produkt XY) a samozřejmě oslovení jménem. Kvalitnější nástroje umí dobře skloňovat většinu jmen.
Říká se, že klíčový je i předmět emailu, protože ten rozhoduje o tom, kolik lidí si jej přečte. Email marketing je velice vhodným nástrojem pro výprodeje a slevy, v některých oblastech pak i pro seznámení vašich zákazníků s novými produkty. Součástí úspěšné kampaně musí být kvalitní vyhodnocení.
Říká se, že klíčový je i předmět emailu, protože ten rozhoduje o tom, kolik lidí si jej přečte. Email marketing je velice vhodným nástrojem pro výprodeje a slevy, v některých oblastech pak i pro seznámení vašich zákazníků s novými produkty. Součástí úspěšné kampaně musí být kvalitní vyhodnocení.