Google Adwords



bývalá online reklamní služba společnosti Google

Google AdWords je bývalý název reklamního systému od společnosti Google. Společnost Google spustila Google AdWords v roce 2000. Dnes se jmenuje Google Ads. K přejmenování došlo v roce 2018. I když je to již několik let, stále dodnes někteří marketéři nazývají Google Ads jako Google Adwords. Systém umožňoval správu PPC kampaní. Přejmenování na Google Ads má reflektovat rozšíření funkcionalit platformy na reklamní služby mimo pouhé vyhledávání na internetu.

I přes velkou škálu funkcí, které Google Adwords měl, jako např. reklamy ve vyhledávačích, vytváření různých kampaní, cílení na základě klíčových slov či geografického umístění, účtování na základě PPC (Pay-Per-Click), ale také na základě CPM (Cost-Per-Mille) apod. přichází Google Ads s určitými rozšířeními a vylepšeními již známých funkcí. Mezi funkce, které Google Adwords již neměl, ale Google Ads je má můžeme zařadit např. reklamy na YouTube, Gmail, Google Maps, Google Play apod.

Ať už YouTube nebo služby jako Gmail i Google Play, tak i Google Maps nabírají více a více na své popularitě a tak se na nich během dne objevuje stále více lidí. Proto je rozšíření s kterým Google Ads přichází velmi užitečné a pro spoustu marketérů v dnešní době již nepostradatelné. Reklamy např. na YouTube mohou být již velmi důležitou součástí mnoha marketingových kampaní, jelikož se jedná o jednu z nejrozšířenějších služeb od společnosti Google.

Více si přečtěte v článku o Google Ads, kde tento nástroj popisujeme podrobněji.
Změna názvu Google služby pro správu PPC kampaní proběhla v roce 2018
Název se změnil v roce 2018.





Chcete efektivní marketing?




Vytvořila společnost