Pop-up
Vyskakovací upozornění na webu
Popup okno je vyskakovací upozornění na webu. Může být na kterémkoliv místě obrazovky. Není využívané pouze v reklamě, dá se jím udělat např. i nápověda nebo dialogové okno. V reklamě zpravidla upozorňuje na nějakou aktuální akci. Automaticky vyskakující reklama bývá obecně považována za velice rušivou. Google ji nemá moc rád, proto není dobré tento formát využívat často. Na druhou stranu, pokud lákáte na "tady a teď", může se jednat o vysoce efektivní nástroj. Setkáte se s psaním tohoto názvu jak popup, tak pop-up i pop up, vyskakovací okna nebo vyskakovací upozornění. Vyskakovací okna jsou často řešena přes JavaScript, některé prohlížeče umí alespoň větší část těchto reklam blokovat. Za "otce" pop-up reklamy je považovaný Američan Ethan Zuckerman. Vytvořit první reklamu tohoto typu měl na konci devadesátých let 20. století. Reklama by měla obsahovat křížek, který reklamu zavře. Ten by měl být jasně viditelný.
Jednou z forem pop-up reklam je tzv. pup-under. Rozdíl proti pop-up je, že nevyskakují do popředí před obsah stránky, ale naopak za něj. Nejen, že tak méně vadí, ale podvědomě často není vnímaná přímo jako reklama. PopUnder se využívá také v placené reklamě.

Výhody a nevýhody pop-up reklamy
Mezi hlavní výhody patří:
- Možnost skutečně efektivního cílení (oslovujete návštěvníky konkrétní stránky).
- Možnost přesného vyhodnocení.
- Okamžitá reakce a okamžité působení - pokud potřebujete rychle prodat něco v akci.
- Velice vhodná forma pro fázi Do z STDC modelu.
Nevýhody pop-up reklam:
- Uživatelé je považují za otravné.
- Mnoho uživatelů tyto reklamy blokuje.
- Vyhledávače je na stránkách nevidí rády.
- Nevhodnost pro nákupní fáze STC z modelu STDC (vhodná je tato reklama jen pro nákupní fázi nebo jiný typ tvrdé konverze).
Pokud pop-up chcete zařadit na váš web, zapřemýšlejte nad tím, jak ho ztvárnit. Dobře zpracovaná grafika může zvýšit jeho účinnost. Ještě důležitější samozřejmě je, na co konkrétního pop-up oknem lákáte. V neposlední řadě bychom ještě mohli uvést, že se občas na některých webech setkáváme s tím, že Pop-Up reklama vyskočí před upozorněním na cookie lištu, kterou je ale potřeba zaškrtnout jako první, což pak nejde. Tento technický problém je dobré ověřit, když pop-up reklamu nasadíte na svém webu.
Vytvořila společnost PS Works s. r. o.