Audit webu



Co je audit webu? 

Webový audit (web assessment nebo také analýza webu) popisuje detailně aktuální stav webu. Je to dokument, který slouží k odhalení slabých míst vašich stránek z pohledu SEO, UX a základních technických parametrů. Účelem auditu webu je ukázat prostor pro vylepšení, ne srážet cizí práci. Audit webu klientům navrhujeme zpravidla na začátku spolupráce. Někdy bývá součástí auditu marketingových aktivit, jindy je startem naší práce na SEO. Pro audit je dobré mít založený nástroj Google Search Console. Pokud máte analýzu klíčových slov, podíváme se i na to, jak je na ně aktuálně váš web dohledatelný.


K čemu audit webu slouží?

Analýza webu slouží jako podklad pro vylepšení dohledatelnosti a UX vašeho webu. Využít ji může webař, vaše marketingová agentura nebo SEO specialista.

Webař upraví na základě auditu webu některé parametry tak, aby lépe odpovídaly požadavkům klientů. SEO specialista se pak díky němu může soustředit na konkrétní kroky k vylepšení (title, nadpisy, texty, prolinkování, obrázky, zpětné odkazy apod.).

Kdy je dobré audit webu udělat?

Kdykoliv. Nejlepší je to samozřejmě poté, co spustíte nový web, abyste případně mohli některé věci vrátit webaři k dopracovaní. Audit je někdy vhodné udělat i v případě, že chystáte nový web. Vyvarujete se tak chyb, které má aktuální web. U nového webu je ale důležitější analýza klíčových slov a obsahová strategie webu.


Co obsahuje audit webu a jak taková analýza vypadá?

Námi zpracovaná analýza webu (webový audit) se skládá ze dvou dokumentů a krátké konzultace k nim. Hlavní soubor je rozsáhlá excelová tabulka. Ta je v podstatě seznamem jednotlivých bodů, které jsou v druhém (wordovém) dokumentu popsány a shrnuty. 

Audit webu obsahuje mnoho jednotlivých bodů, v závislosti na tom, jak vypadá váš web, kolik má stránek a jaké chyby obsahuje. Hodnotí zejména:
  • SEO faktory 
    • title a doporučení k nim. 
    • meta description a doporučení k nim. 
    • nadpisy H1 
    • ostatní nadpisy
    • vnitřní prolinkování webu
    • alt popisky a doporučení k nim
    • obsah webu samotný a doporučení k obsahu
    • názvy obrázků a doporučení k nim
    • 404 nebo 4xx stránky 
    • seznam oprhan pages
    • backlinky 
    • strukturovaná data
    • pojmenování jednotlivých URL a případná doporučení jak udělat změnu, aby nespadly pozice
    • hodnocení struktury webu, která je velmi důležitá a často opomíjená (architektura webu)
  • Technické věci 
    • seznam přesměrování s doporučeními
    • kanonizace webu a případná doporučení a duplicitní obsah
    • kontrola zabezpečení (ssl certifikát)
    • rychlost webu a případná doporučení
    • seznam aktuálních 404 a v případě, že je přístup do Google Search Console i historických 404. 
    • kontrola souboru robots.txt
    • kontrola sitemapy 
    • seznam aktuálně indexovaných a neindexovaných stránek
    • formát obrázků apod.
  • Funkčnost webu z hlediska UX
    • funkčnost mobilní verze 
    • kontrola vlastní 404 stránky (zda plní dobře svou funkci)
    • favicona 
    • celková grafika webu a přehlednost 
  • Obecné věci 
    • aktuální návštěvnost webu - jak zapracovat na jejím navýšení?
    • kontrola pozic klíčových slov (pokud není analýza, vybereme některá základní slova) a jejich porovnání s konkurencí
    • připojené služby (GA4, GSC, FB Pixel, Heat Mapa apod.)
    • chyby webu netechnického rázu
    • prostor pro zlepšení
    • marketingový pohled na web
    • propojení na další marketingové kanály (sociální sítě apod.)
    • schopnost webu prodávat a případné návrhy pro zvýšení konverzního poměru webu

Jak audit webu probíhá?

Postupujeme v několika krocích. 
  • Podrobně se seznámíme s projektem. Zjistíme jaké má váš web cíle (podle nich se může drobně lišit i audit) a probereme celé pozadí webu a vašeho oboru. 
  • Důkladně si projdeme fyzicky web (podle jeho rozsahu, pokud jsou desítky tisíc stránek, vybereme nejnavštěvovanější a nejméně navštěvované). 
  • Zpracujeme analýzu do excelovské tabulky. 
  • Na základě tabulky vše podrobně sepíšeme do Wordu tak, že u každé drobnosti budete vědět, k čemu slouží a proč je součástí auditu vašeho webu. 
  •  Odevzdáme audit webu (zpravidla odevzdáváme jak PDF tak Word, abyste si do něj mohli případně psát poznámky vy, webař či další k tomu určení pracovníci). 
  • Dáme si s vámi schůzku (online nebo osobně), kde probereme podrobně výsledky webového auditu. U všeho budou i navrhované kroky pro zlepšení. 
V případě zájmu pak rádi budeme dále pracovat na zlepšení dohledatelnosti vašeho webu. SEO není práce na jedno nastavení, je to dlouhý proces, který má velmi dobře měřitelné a prokazatelné výsledky. Pokud nemáte analýzu klíčových slov, i tu pro vás můžeme zpracovat. 

Proč mít analýzu weby od nás?

Naše marketingová agentura má za sebou přes sto auditů webu. Je to náš denní chléb. Pomohli jsme mnoha klientům s viditelností a lepší dohledatelností. Náš tým má nejen SEO specialisty, ale také PPCčkaře, copywritery a další specialisty. Díky tomu jsme schopni se na web dívat komplexně. Nejedná se zdaleka jen o to, zda máte správně napsaný title apod, ale hlavně o to, zda web jako celek funguje. A toto skutečně umíme. Ostatně patříme k nejlépe dohledatelným agenturám u nás. Jinak byste pravděpodobně nebyli na těchto stránkách, nemyslíte? A další výhodou je, že náš tým může na lepší dohledatelnosti vašeho webu a UX začít pracovat i hned po té, co analýzu webu dokončíme.

Kolik stojí audit webu?

Analýza webu se v závislosti na velikosti webu pohybuje mezi 7 000 Kč až 25 000 Kč. Důležitá je nejen velikost webu (počet stránek). Po domluvě se dají některé věci z auditu vypustit, nebo nauopak přidat (např. analýza heat mapy).

Chci audit webu, jak mám postupovat?

Ozvěte se nám. Nejprve si spolu sedneme, probereme vaše očekávání, jaký může mít audit webu přínos. Podle rozsahu webu a předpokládaných prací utvoříme cenovou nabídku. Po jejím odsouhlasení začneme pracovat. Termín odevzdání bývá do dvou týdnů.





Chcete efektivní marketing?




Vytvořila společnost