MARKETING A REKLAMA NA INSTAGRAMU



Proč mít firemní Instagram?

Jen v ČR má Instagram přes 2,5 milionu uživatelů (rok 2020). Na Instagramu už je více než 200 milionů firemních účtů a jejich počet stále roste. Instagram (stejně jako Facebook) má spoustu informací o svých uživatelích a nabízí tak velmi dobré a přesné cílení – od demografie, zájmy, přes rodinný stav až po retargeting. Můžete využít pokročilé cílení, různé formáty reklam i výsledky efektivity a statistiky, které Instagram nabízí. Pokud máte co komunikovat a vytvoříte unikátní a dostatečně zajímavý obsah, Instagram pro vás může být velmi efektivní.

Lidé na Instagramu stále častěji sledují značky, které mají rádi. Pro některá odvětví je Instagram takřka nepostradatelný (služby, typicky komunikační mix restaurace), pro jiné (reklama na kamionovou dopravu) nebude příliš důležitý. Pokud máte co komunikovat, je jistě vhodným doplňkem pro vaše reklamní kampaně. Marketing na Instagramu může být velice efektivní. Jako certifikovaní partneři společnosti Meta (Facebook a Instagram), proto se nemusíte bát, že bychom byli nějací začátečníci. 

Jde o vizuální (obrázkovou) sociální síť, pro jejíž používání je zásadní mobilní telefon. Webová forma je jen částečná. Fotografie či krátká videa je možné upravit za pomocí různých líbivých filtrů a lze je sdílet a komentovat s přáteli. Jde tak o místo, kde se bojuje především o dosah a vliv. Každou vteřinu přidávají miliony uživatelů svůj obsah (fotky, obrázky, videa) a usilují o to, aby ho vidělo co nejvíce lidí. Přičemž tu platí přímá úměra – čím větší dosah daný post má, tím je jeho tvůrce vlivnější a stává se influencerem. Zajistit větší dosah jednotlivých postů lze navyšováním počtu sledujících (followers), přiřazením obsahu pod konkrétní témata skrze tzv. hashtagy, ale i samotnou interakcí – čím více reakcí od sledujících, tím lepší pozice v rámci hashtagů, doporučených příspěvků, což opět navyšuje počet sledujících a rozšiřuje potenciál prodávat.


Jak na firemní Instagram?

Pro obsah je důležité vytvářet posty, reels a stories tak, aby byly atraktivní. To samozřejmě stojí spoustu času a úsilí. Je důležité se stále držet vaší marketingové strategie a plánu tak, aby reklama byla synergická s ostatními kanály. Instagram patří společnosti Facebook. Její placené reklamy jsou tak vázány na tuto sociální síť.

Kromě obsahu můžete na Instagramu spustit různé formy placené reklamy, pořádat soutěže nebo využít spolupráce s influencery. Možnosti jsou široké. Podobně jako u Facebooku dochází vlivem algoritmu k poklesu organického dosahu příspěvků a placená reklama je nezbytná pro úspěšný firemní profil.

Ikonka instagramu
Instagram je stále účinný marketingový nástroj.


Kolik bude stát správa Instagramu a influencer marketing?

Záleží na počtu příspěvků, zda máte vlastní fotografie a mnoha dalších podrobnostech. Stejné je to s placenou reklamou. Pokud budete chtít desítky kampaní, cena bude vyšší než třeba u pěti kampaní. Chcete influencery? I tady je mnoho možností. Cena pak závisí jak na zajímavosti produktu a velikosti firmy, tak na počtu odběratelů vybraného influencera. Domluvte si s námi schůzku a vše v klidu probereme.





Chcete efektivní marketing?




Vytvořila společnost