MARKETING A REKLAMA NA INSTAGRAMU



Proč mít firemní Instagram?

Jde především o vizuální (obrázkovou) sociální síť, pro jejíž používání je zásadní mobilní telefon. Webová forma je jen částečná. Fotografie či krátká videa je možné upravit za pomocí různých líbivých filtrů a lze je sdílet a komentovat s přáteli. Jde tak o místo, kde se bojuje především o dosah a vliv.

Každou vteřinu přidávají miliony uživatelů svůj obsah (fotky, obrázky, videa) a usilují o to, aby ho vidělo co nejvíce lidí. Přičemž tu platí přímá úměra – čím větší dosah daný post má, tím je jeho tvůrce vlivnější a stává se influencerem. Zajistit větší dosah jednotlivých postů lze navyšováním počtu sledujících (followers), přiřazením obsahu pod konkrétní témata skrze tzv. hashtagy, ale i samotnou interakcí – čím více reakcí od sledujících, tím lepší pozice v rámci hashtagů, doporučených příspěvků, což opět navyšuje počet sledujících a rozšiřuje potenciál prodávat.

Jen v ČR je přes 2,5 milionu uživatelů Instagramu (rok 2020). Pro některá odvětví je Instagram takřka nepostradatelný (služby, typicky komunikační mix restaurace), pro jiné (reklama na kamionovou dopravu) nebude příliš důležitý. Pokud máte co komunikovat, je jistě vhodným doplňkem pro vaše reklamní kampaně. Marketing na Instagramu může být velice efektivní.


Jak na firemní Instagram?

Vytvářet posty a stories tak, aby byly atraktivní, stojí spoustu času a také nápadů. Je důležité se stále držet vaší marketingové strategie a plánu tak, aby reklama byla synergická s ostatními kanály. Instagram patří společnosti Facebook. Její placené reklamy jsou tak vázány na tuto sociální síť.


INFLUENCER MARKETING

Skupina uživatel se dělí na dvě hlavní skupiny a běžné uživatele. Pro jednu skupinu je zásadní vliv a dosah postu, protože za ně dostávají nabídky spolupráce výměnou za peníze či produkty tzv. influencer marketing. Pro druhou skupinu je tato sociální síť zásadní pro reklamu, jelikož skrze ni rozšiřují svůj dosah a hledají tak nové zákazníky. Najdeme pro vaši firmu nejvhodnější influencery, kteří mají stejnou cílovou skupinu, jako váš produkt. Domluvíme spolupráci a zajistíme vše potřebné.


Kolik bude stát správa Instagramu a influencer marketing?

Záleží na počtu příspěvků, zda máte vlastní fotografie a mnoha dalších podrobnostech. U influencerů je výběr velice široký. Cena pak závisí jak na zajímavosti produktu a velikosti firmy, tak na počtu odběratelů vybraného influencera. Domluvte si s námi schůzku a vše v klidu probereme. 





Chcete efektivní marketing?