REKLAMA NA TIKTOKU A SPRÁVA ÚČTU



TikTok dobývá svět - využijte toho!

Proč má vaše firma mít TikTok? TikTok je nejrychleji rostoucí sociální síť na světě a má více než jednu miliardu aktivních uživatelů. Tato platforma je založena na krátkých videích. Než se vrhneme na to, jak využít TikTok k efektivní propagaci vašich produktů, řekneme si o něm několik úvodních informací. Aplikace TikTok je sociální síť, kterou v roce 2016 založila čínská společnost ByteDance. Že je jen pro děti? To už dávno není pravda. Poměr dospělých roste prakticky každý den. Je samozřejmě pravda, že TikTok není vhodný pro každou firmu, doporučujeme však její zvážení při tvorbě komunikačního mixu. Už to, že jste dočetli až sem, ukazuje, že o TikToku přemýšlíte.

Stručně řečeno se jedná o aplikaci, kde můžete sledovat a publikovat krátká videa s maximální délkou tří minut a v téměř jakémkoliv formátu. Mnoho z nich obsahuje taneční choreografie na populární hudbu, vtipná videa, parodie, sestřihy z cestování či různé výzvy. TikTok se stále více rozrůstá a mnozí podnikatelé už přišli na to, že tato platforma je skvělá pro propagaci jejich produktu či firmy. Zatím se zde však neinzeruje takové množství reklam jako na starších sociálních sítích, a proto zde máte šanci na úspěch. Právě teď je nejlepší chvíle naskočit do tohoto vlaku a využít TikTok jako marketingový kanál.

JAK S REKLAMOU NA TIKTOKU ZAČÍT?

Forem propagace na TikToku je spousta – krátká videa, PPC reklamy či influencer marketing. Soustřeďte se na to, čím můžete vaše potenciální zákazníky oslovit. Nesnažte se však v každém videu propagovat svůj produkt. Je potřeba, abyste tvořili zajímavý, zábavný a hodnotný obsah, který uživatelům něco přinese. Produktová videa či videa nabízející vaše služby jsou až druhotná. Uživatelé si k vám nejdříve musí vybudovat důvěru. Využijte proto své znalosti z oboru k tomu, abyste hravou a krátkou formou předali lidem něco užitečného.


TVORBA OBSAHU PRO FIREMNÍ TIKTOK

Organická komunikace (obsah) spočívá převážně v budování profilu značky pomocí pravidelného přidávání videí. Možností, jak tvořit obsah je mnoho. Nejdříve se podíváme na to, jaká videa můžete na svém profilu tvořit:

  • Video návody - krátká videa jsou ideálním formátem pro návody, jak něco udělat nebo použít. Soustřeďte se na návody a rady, které souvisí s vaším podnikáním.
  • Hudební videa - zjistěte si, jaké písničky či různé další zvuky na TikToku právě letí a utvořte na ně například karaoke video se zaměřeným textem propagujícím vaši značku. Trendovost sice TikToku vládne, ale také má své nevýhody. Popíšeme si je níže.
  • Lip-syncing - tento velmi jednoduchý princip se setkává s velikým úspěchem – vezmete cizí hudbu nebo scénku, a pak sehrajete vlastní video tak, aby vypadalo, že danou písničku zpíváte vy. Opět není vždy vhodné pro firemní profily. 
  • Taneční videa - vytvořte si krátký taneček nebo zopakujte ten, který je zrovna trendy a spojte ho s propagací vašeho produktu. 
  • Demonstrace produktu – i přesto, že by měla být druhotná, k firemnímu účtu patří. Ukažte v krátkosti, jak váš produkt funguje. Pokud například prodáváte kosmetiku, ukažte, jak probíhá líčení pomocí vašich produktů. Pokud prodáváte nábytek, ukažte, jak ho můžete sestavit. Opět platí, že byte měli uživatelům předat něco hodnotného. 
Je důležité si uvědomit, že rozdílů mezi firemním a soukromým účtem na TikToku je mnoho a jsou poměrně zásadní. Některé věci, kterými osobní účty přibírají mnoho sledujících nejsou pro firmy vhodné, jiné dokonce nemožné. Obecně se říká, že trendy by firmy měly zkoušet, ale je to komplikované. Většina trendů trvá maximálně pár týdnů, často jen několik dnů. Firmy zpravidla točí obsah dlouho dopředu. Další nevýhodou je, že velká část populární TikTokové hudby není přístupná pro firmy, stejně jako třeba oblíbené duely. Nicméně existují firmy, které toto ignorují a účet na firemní nepřepínají. Zda to někdy bude penalizováno či pokutováno zatím nikdo neví.

S tvorbou obsahu pro TikTok máme bohaté zkušenosti, můžete se tak s klidem na naši digitální marketingovou agenturu obrátit.

 


PLACENÁ REKLAMA NA TIKTOKU

Placenou reklamu na TikToku vymyslíme, naplánujeme, vytvoříme, spustíme i vyhodnotíme. Jakou má výhodu? Tím, že se jedná o relativní novinku, cena je nízká a počet zhlédnutí až neskutečný. Postaráme se o to, aby v rámci marketingové strategie zapadla do marketingového plánu a podpořila tak reklamu i v jiných médiích, ať se jedná o Facebook nebo klasické PPC reklamy v Google Ads či na Skliku.
  • In-feed Ads – placené reklamy, které se ukazují uživatelům na jejich hlavní stránce a vypadají jako běžná videa. Placeným videem však zvýšíte dosah a můžete do něj vložit vaše webové stránky, na které lze přejít po kliknutí na video.
  • Brand Takeover – pokud právě vstupujete se svou značkou na trh, je tato varianta přesně pro vás. Jedná se o obdobu reklam na YouTube. Tato reklama se totiž zobrazí při spuštění aplikace a překryje celou plochu obrazovky. Její výhoda spočívá ve velmi přesném cílení. Po zhlédnutí celé reklamy vás odkáže na cílovou externí stránku.
  • TopView – tato forma funguje na podobném principu jako Brand Takeover. Objeví se také jako první video po otevření aplikace. Rozdíl je v tom, že první tři sekundy se nachází na celé obrazovce a poté se změní v nativní formát s viditelnou výzvou k akci.


INFLUENCER MARKETING NA TIKTOKU

Využití influencerů (populárních TikTokerů) je v marketingu velmi oblíbené a časté. Výběr influencera nemusí být jednoduchý, proto se firmy často obrací na agentury, aby vybraly a domluvily nejvhodnější typy TikTokerů pro jejich produkt. Při spolupráci je důležité, abyste měli jasně stanovené podmínky spolupráce (ideálně i cíle). A protože na TikToku se velmi rychle mění trendy, je vhodné spíše domlouvání dlouhodobějších spoluprací s influencery, protože než dohodnete jedno video, může už dávno zmizet z trendů.

Rady a typy pro firemní TikTok

  • Pokud nevíte, jaký formát reklamy je pro vaše podnikání nejvhodnější, rádi vám pomůžeme. Postaráme se o tvorbu videí, správné cílení, efektivnost i zhodnocení výsledků. 
  • Komunikace – videa sice mohou mít 3 minuty, ale většina lidí nevydrží u jednoho videa více než 15 sekund. Snažte se proto, aby byl váš obsah krátký, jasný a zábavný. Přemýšlejte také nad tím, k jaké cílové skupině hovoříte a přizpůsobte tomu svůj styl komunikace.
  • Hashtag – vytvořte výzvu s hashtagem, kterou podpoříte placenou propagací – lidé ji uvidí a budou se k ní moci přidat.
  • Hashtagy využívejte, ale nepoužívejte jich příliš mnoho. Často je lepší vybrat hashtag s nižším počtem použití, protože je vyšší pravděpodobnost, že se na něj zobrazíte lépe.
  • Název profilu vytvořte takový, který si lidé snadno zapamatují.
  • Trendy – projíždějte feed a zjišťujte, který obsah je zrovna trendy a aktuální. Mějte ale na paměti, že zdaleka ne všechny trendy můžete využít.
  • Příspěvky přidávejte pravidelně, komentujte, srdíčkujte, odpovídejte na komentáře u vašich videí a aktivně sledujte další profily. 
  • TikTok pixel – pracujte s TikTok pixelem. Jedná se o měřící kód, který vám pomůže k lepší orientaci v účinnosti vašich reklam – například vyhodnotí návštěvnost stránky, přidání do košíku nebo nákup. Můžete zde také optimalizovat váš reklamní účet.


Firemní účet na TikToku

Základem je mít hlavně dobrý nápad a být originální. Spoty jsou krátké, díky tomu je uvidí opravdu velké množství uživatelů TikToku. Ozvěte se nám, rádi vám pomůžeme. Na začátku si dáme nezávaznou schůzku, probereme váš business a vaše cíle či očekávání od spolupráce. Poté uděláme pro vaši firmu nabídku na míru. Vše spolu projdeme a následně se rozhodnete, zda si naši marketingovou digitální agenturu vyberete.





Chcete efektivní marketing?




Vytvořila společnost