Direct mail



Co je direct mail a jak ho využít?

Direct mail (directmail) je jedním z nástrojů direct marketingu. Dopis (pohled apod.) nebo mail, který obsahuje nabídku. Bývá často doplněný o propagační materiály nebo stručné informace. Často hraničí se spamem. Výborných výsledků dosahuje, pokud nabízíte nějakou akční slevu. Díky slevovému kódu můžete vyhodnotit velice přesně přínos i u dopisu. 

Pro využití direct mailingu potřebujete nejprve získat databázi klientů. Jak je získat? Na web můžete umístit formulář k přihlášení odebírání newsletterů se slevami, akcemi či jinak zajímavými informacemi pro zákazníky. Přímo na pobočce (nebo třeba na sociálních sítích) můžete umístit dotazník s možností výhry produktu, či přímého získání slevy jako takové. Samotný text by měl napsat zkušený copywriter. Testujte, testujte a testujte. Vytvořte dvě verze a rozešlete je na menší počet adres, podle výsledků pak pokračujte. Vyhodnocení je základem úspěšných reklamních kampaní. 

Dopis nebo pohled - je velice osobní, pokud jej využijete, šance na úspěch je výrazně vyšší než u email marketingu. Je pochopitelně mnohem dražší (a pracnější) a může se hůř vyhodnocovat. 

Email - nejdůležitější je předmět. Musí být lákavý. Samotné sdělení pak jasné a výstižné.

Příklad využití direct mailingu

Při promování pořádání dětských narozeninových oslav se dají využít data z minulých let. Máte v ruce data narození, emailovou adresu a v ideálním případě i fyzickou adresu oslavence. Dopis nebo email zaslaný s přáním (a poděkováním za loňskou oslavu) měsíc před narozeninami má vysoký konverzní poměr

Další příklad může být oslovení zákazníků, kteří provedli nákup na eshopu s jídlem. Po určité době jim můžete nabídnout slevu na zboží, které si minule zakoupili nebo na doplňky k němu.

My rozesíláme každý rok pohledy s přáním k Vánocům klientům, bývalým klientům a potenciálním klientům, se kterými jsme sice měli schůzku, ale nakonec si vybrali jinou marketingovou agenturu. Každý rok máme na základě toho sami několik přání od nich zpátky, ale každý rok nám to hlavně vygeneruje nějakou zakázku. 

Výhody a nevýhody direct mailingu

Mezi hlavní výhody direct mailingu patří: 
  • Přesné cílení - cílíte na někoho validního, o kom máte informace. 
  • Jedná se o osobní komunikaci. 
  • Dobrá cena na konkrétního zákazníka. 
  • Velice přesné vyhodnocení. 
  • Rychlá možnost informace o různých akcích. 
  • Možnost dát zákazníkovi důvod k nákupu (sleva, nový produkt...). 
  • Předává zákazníkovi informace.
  • Dá se propagovat skoro cokoliv. 
  • Lehce popíše konkurenční výhody (USP). 
Mezi hlavní nevýhody direct mailingu patří: 
  • Může obtěžovat - i dopis či pohled, u emailu to může být považováno za spamování. 
  • Emaily často padají do spamů či hromadné pošty. 
  • Obtížné získávání databáze klientů. 





Chcete efektivní marketing?




Vytvořila společnost