Direct mail



Co je direct mail a jak ho využít?

Direct mail (directmail) je jedním z nástrojů direct marketingu. Dopis (pohled apod.) nebo mail, který obsahuje nabídku. Bývá často doplněný o propagační materiály nebo stručné informace. Často hraničí se spamem. Výborných výsledků dosahuje, pokud nabízíte nějakou akční slevu. Díky slevovému kódu můžete vyhodnotit velice přesně přínos i u dopisu. 

Pro využití direct mailingu potřebujete nejprve získat databázi klientů. Jak je získat? Na web můžete umístit formulář k přihlášení odebírání newsletterů se slevami, akcemi či jinak zajímavými informacemi pro zákazníky. Přímo na pobočce (nebo třeba na sociálních sítích) můžete umístit dotazník s možností výhry produktu, či přímého získání slevy jako takové. Samotný text by měl napsat zkušený copywriter. Testujte, testujte a testujte. Vytvořte dvě verze a rozešlete je na menší počet adres, podle výsledků pak pokračujte. Vyhodnocení je základem úspěšných reklamních kampaní. 

Dopis nebo pohled - je velice osobní, pokud jej využijete, šance na úspěch je výrazně vyšší než u email marketingu. Je pochopitelně mnohem dražší (a pracnější) a může se hůř vyhodnocovat. 

Email - nejdůležitější je předmět. Musí být lákavý. Samotné sdělení pak jasné a výstižné.

Příklad využití direct mailingu

Při promování pořádání dětských narozeninových oslav se dají využít data z minulých let. Máte v ruce data narození, emailovou adresu a v ideálním případě i fyzickou adresu oslavence. Dopis nebo email zaslaný s přáním (a poděkováním za loňskou oslavu) měsíc před narozeninami má vysoký konverzní poměr. Další příklad může být oslovení zákazníků, kteří provedli nákup na eshopu s jídlem. Po určité době jim můžete nabídnout slevu na zboží, které si minule zakoupili nebo na doplňky k němu.

Výhody a nevýhody direct mailingu

Mezi hlavní výhody direct mailingu patří: 
  • Přesné cílení - cílíte na někoho validního, o kom máte informace. 
  • Jedná se o osobní komunikaci. 
  • Dobrá cena na konkrétního zákazníka. 
  • Velice přesné vyhodnocení. 
  • Rychlá možnost informace o různých akcích. 
  • Možnost dát zákazníkovi důvod k nákupu (sleva, nový produkt...). 
  • Předává zákazníkovi informace.
  • Dá se propagovat skoro cokoliv. 
  • Lehce popíše konkurenční výhody (USP). 
Mezi hlavní nevýhody direct mailingu patří: 
  • Může obtěžovat - i dopis či pohled, u emailu to může být považováno za spamování. 
  • Emaily často padají do spamů či hromadné pošty. 
  • Obtížné získávání databáze klientů. 





Chcete efektivní marketing?