Facebook Business Manager



FB Business Manager

Facebook Business Manager (zkráceně BM nebo FBBM) je nástroj pro správu veškerých věcí, které souvisí s reklamou na FB (reklamní účty, FB pixely, firemní stránky, platební metody atp.), přičemž jej lze propojit i s instagramovým účtem. Shlukuje tak mnoho nástrojů, k nimž nemáte z klasického rozhraní přístup a využijete je nejen jako velká firma, ale i jako živnostník. Společnost vlastnící FB se dnes jmenuje Meta, proto je aktuální název Meta Business Manager.

FB Business Manager umožňuje oddělit soukromý FB účet od firemních nástrojů, spravovat více reklamních účtů, stránek, profilů na Facebooku i Instagramu, katalogů pro e-shopy na jednom místě, využívá atribuční nástroje a Facebook Analytics, usnadňuje správu přístupů uživatelů a partnerů a v neposlední řadě poskytuje zabezpečení a celkový přehled.

Založení Business manageru

Před založením FB Business Manageru a spouštěním reklam na FB skrze něj je zapotřebí připravit si platební firemní kartu s online platbou, s níž bude spárován celý účet, osobní FB současného správce stránky na FB, osobní FB budoucího majitele BM, pracovní e-maily zaměstnanců, jenž budou Business Manager spravovat a využívat při reklamách a samozřejmě fakturační údaje.

Business Manager založíte na adrese business.facebook.com skrze tlačítko „Vytvořit účet“. V případě, že již jeden Business Manager máte založený a z jakéhokoliv důvodu potřebujete ještě druhý účet na stejného uživatele, přejděte na stránku business.facebook.com/overview/.

Business Manager je propojen s osobním FB účtem, tudíž je nutné se přihlásit. Na další stránce vyplníte vaše jméno, e-mail a název firmy. Následovat budou podrobnosti o vaší firmě. Potvrzením údajů jste vytvořili účet Business Manager, avšak ještě musíte potvrdit váš e-mail pomocí potvrzovacího odkazu, který vám bude zaslán na uvedený e-mail. V horní části FB Business Manager uvidíte tři důležitá tlačítka – „Stránka“, „Účet pro reklamu“ a „Lidé“.

Do FB Business Manageru můžete přidat veškeré vámi spravované FB stránky skrze kliknutí na „Přidat stránku“. Bez vytvořené Facebook stránky reklamy nenastavíte.

Další možností je přidání reklamního účtu do Business Manageru, přičemž tento krok je nevratný. V případě, že účet vlastníte, vás tento krok nijak neomezí. Jen se budete ke svým reklamám přihlašovat přes stránku business.facebook.com. Za určitých okolností je možné mít v Business Manageru více reklamních účtů, což by bez Business Manageru nebylo možné. To se může hodit majitelům více firem např. pro odlišení faktur.

Poslední možnost, jíž je přidání lidí, se využívá v případě, kdy potřebujete sdílet reklamy se spolupracovníky, zaměstnanci případně pracovníky agentur. Stačí přidat e-mail dotyčného a stanovit mu roli. Je zapotřebí dávat pozor na roli „Správce“, jelikož taková pozice má přístup k veškerým položkám ve Business Manageru a může jej kompletně ovládat. U jiných rolí můžete vždy zvolit, k jakým stránkám a účtům budou mít přístup včetně úrovně přístupu.

Z důvodu často se měnícího rozhraní a postupného zpřístupňování novinek doporučujeme jednou za čas projít veškeré záložky a možnosti FB Business Manageru.

Jak nasdílet agentuře přístup v business manageru?

Partnery můžou přidat jenom správci firmy. Potřebujete znát ID Business Manageru firmy partnera. 

Jak partnerům udělit přístup k položkám v Business Manageru
1. Jděte do svého Business Manageru.
2. Přejděte do „Nastavení firmy“. (Pokud jste v prostředí Meta Business Suite, klikněte vlevo dole
na „Nastavení“ a poté na „Další nastavení firmy“.)
3. V levé části postranního panelu v oddílu „Uživatelé“ klikněte na „Partneři“.
4. Klikněte na modré tlačítko „Přidat“.
5. Vyberte možnost „Udělit partnerovi přístup k vašim položkám“.
6. Zadejte ID Business Manageru firmy partnera, a klikněte na „Další“.
7. Na této obrazovce můžete přidávat partnery k víc položkám. Obvykle to bude stránka,
IG účet, reklamní účet. U eshopů také zcela jistě půjde o pixel a katalog.
V prvním sloupci zvolte typ položky. Ve druhém sloupci vyberte jednotlivé položky, ke
kterým chcete partnera přidat. Ve třetím sloupci přidělte partnerovi roli. Tento postup
opakujte, dokud nevyberete role pro všechny položky, které chcete přiřadit (stránky,
účty pro reklamu, pixely, katalogy apod.).
8. Klikněte na „Uložit změny“.
Váš partner si teď může zobrazit položky, které jste mu přiřadili v Business Manageru

Business manager jako komplexní nástroj

Sociální sítě jsou mnohem obsáhlejší než si běžný uživatel dokáže představit. Pro správné fungování a využívání všech nástrojů firemního účtu FB i Instagramu je vhodné získat odborníka, který vše nastaví, bude spravovat, analyzovat a vyhodnocovat. Pro správu sociálních sítí a jejich propojení s webem nás neváhejte kontaktovat.





Chcete efektivní marketing?




Vytvořila společnost