Facebook Pixel



Facebookový pixel

Pro využití všech možností sociálních sítí, které nabízí, je zásadní jejich provázanost s webem. To lze učinit pomocí pixelu, na který se vztahuje GDPR. FB pixel je javascriptový měřící kód (stejně, jako Google Analytics), jenž se implementuje do hlavičky kódu vašeho webu a jenž odesílá údaje do nástroje Facebook Ads a Facebooku o chování zákazníků na vašem webu. Tato data následně poskytuje inzerentům pro lepší cílení reklamy. Když je pixel správně nastaven, umožňuje získat detailní přehled o návštěvnosti webu, splněných konverzích, hodnotě objednávek a dalších měřitelných skutečnostech. Díky tomu lze měřit, optimalizovat a lépe zacílit reklamní kampaně na Facebooku. Pixel si nastavíte ve svém FB Business Manageru. Cílit v něm lze reklama i na Instagram.

Proč používat FB pixel?

Výhodou Pixelu oproti Google Analytics je ta, že umí spárovat konkrétní návštěvníky s konkrétními uživatelskými profily na Facebooku a Instagramu. Facebook tedy přesně ví, kdo na váš web přišel, avšak vy se to kvůli GDPR a další ochraně osobních údajů nedozvíte. FB však udělá to, že spáruje cross-device konverze a přístupy na váš web. Jinými slovy spáruje přístupy na web jednoho uživatele z různých zařízení, např. z počítače a z mobilu. 

Pixel se využívá k několika dalším věcem, nejen v rámci placené reklamy na Facebooku a Instagramu. Zásadním důvodem je Facebook remarketing, který bez tohoto kódu nelze nastavit. Pokud je však implementován správně, je možné v rámci propojení s e-shopem lidem ukazovat přesně ty produkty, které na webu v minulosti navštívili. Skrze vhodně nastavený Pixel se FB dokonce učí z výsledků reklam, přičemž se snaží automaticky zlepšovat jejich výkonnost. Pixel nabízí přístup i k dalším analytickým nástrojům, i když dříve oblíbený Facebook Analytics již nefunguje.

Další výhodou nastavení Pixelu je měření konverzí na vašem webu. V praxi tedy víte, zda se vám investice vložená do PPC reklamy vrací nebo zda vyhazujete peníze oknem. Jedině s těmito daty lze nastavit úspěšnou výkonnostní PPC kampaň, která z konverzního trychtýře získá maximum zákazníků.

Jak Pixel nastavit?

Veškeré výše zmíněné parametry jsou pro oblast podnikání a samotný prodej velice důležité, proto je na místě popsat, jak FB Pixel bezchybně nastavit. Přejděte do svého FB Business Manageru. Ve FB Business Manageru přejděte do „Správce událostí“ či „Zdroje dat“, vyberte záložku „Pixely“ a poté klikněte na tlačítko „Přidat“ či „Vytvořit pixel“. Ten si nyní pro lepší přehlednost pojmenujte. Je lepší, když se každý Pixel váže k jednomu webu a jednomu účtu pro reklamu. Dále klikněte na tlačítko „Pokračovat“ a nyní máte FB Pixel vytvořený. Nyní je zapotřebí implementovat FB Pixel na web. Toho lze docílit několika možnostmi – přidáním kódu pomocí integrace partnera, ručním přidáním kódu na web, nebo poslat pokyny technické podpoře (webaři apod.), která jej nastaví.

Jakmile budete mít svůj Pixel správně nainstalovaný, můžete jej začít zkoumat a pracovat s ním při tvorbě reklam. Stačí jen nastavit remarketingové či jiné tzv. looklike okruhy. Tuto variantu lze objevit v hlavním menu v rámci záložky „Položky“ jako „Okruhy uživatelů“ a nastavit si vlastní okruh skrze možnost „Vytvořit vlastní okruh uživatelů“.





Chcete efektivní marketing?




Vytvořila společnost