Featured Snippet



Co je nultá pozice na Google?

Vybraný příspěvek (Featured Snippet, úryvek) se zobrazuje nad výsledky organického vyhledávání, pokud Google považuje daný úryvek ze stránky za vysoce relevantní k danému dotazu. Zobrazuje se často u dotazů typu: Jak, kdo, proč. Mezi SEO specialisty má přezdívku nultá pozice v SERP (Search Engine Result Pages). V některých případech zobrazuje Google nultou pozici včetně obrázku. Po kliknutí na obrázek jste přesměrováni na hledání obrázků (ne na web). Důvodem onoho úryvku je, aby Google zodpověděl váš dotaz a vy jste nemuseli navštívit další stránku.

Featured Snippet jsou od ostatních organických výsledků odděleny čárou. Pokud má hledaný dotaz PPC reklamu, pak se reklama zobrazuje nad nultou pozicí (dříve pod ní). Pokud útočíte na nulté pozice, zkuste dobře definovat dané vyhledávací dotazy a texty nechte přepsat zkušeného copywritera. Často se využívá blog nebo slovník

Featured Snippet neboli vybraný příspěvek.
Tzv. nultá pozice (Featured Snippet) se zobrazí nad výsledky vyhledávání.

K čemu je Featured snippet?

Nultá pozice láká oči a pozornost vyhledávajících. Často sice neskončí na vaší stránce, protože z Featured Snippet zjistili odpověď na svůj dotaz, ale zvyšuje to prestiž vaší stránky a ukazuje také vaši odbornost. Podporuje tak váš brand. V marketingu je samozřejmě snaha využívat featured snippetů co nejvíce. 

Popisek u Featured snippet v Google.
Definice by měla být krátká a výstižná.

Jak na Featured Snippet?

Pokud se chcete zobrazovat ve featured snippet, určitě je dobré např. v Title nebo H1 položit dotaz, na který chcete, aby se váš web objevil v nulté pozici. Odstavec s vysvětlením by měl být relativně krátký a jasně formulovaný. Zkuste svou definici výrazu napsat co nejpřesněji a hlavně originálně. Pokud budete části textu pouze kopírovat od jinud, pravděpodobně se na tuto pozici nikdy nedostanete. Zamyslete se nad tím, jestli je vaše definice skutečně správná, pochopitelná a obsahuje vše k dané otázce. 

Příklad - pokud se chcete zobrazovat např. na nadpisy, dejte do Title třeba: Jak na nadpisy? A do nadpisu: jak napsat čtivý nadpis? V prvním odstavci definujte svými slovy co nejlépe nadpis, následně udělejte odstaveček s rady a typy, následně příklady správného a špatného použití, přidejte obrázek a celý článek si přečtěte. Obecně v rámci copy platí, že číst článek by před jeho vypuštěním mělo více lidí. Více hlav více ví. Pokud na daný článek povedete odkaz (link z linkbuildingu či interního prolinkování webu), je dobré označit jako odkazující text třeba "nadpisy" a do titulku odkazu třeba: Pět typů na správný nadpis.

Po odstavci s definicí je dobré pojem (otázku) rozvést detailněji. Pokud do svého článku dáte obrázky a text naformátujete přehledně do odstavců s nadpisy, určitě se bude lépe číst. To má Google rád. I když další text není obsahem vybraného úryvku ve vyhledávači, rozhodně ho rozepište také. Ostatně - čím lepší výpovědní hodnota, tím vyšší pozice na Googlu. 





Chcete efektivní marketing?