Long Tail



Co znamená označení long tail v SEO a PPC?

Long-tail výrazy jsou vyhledávací dotazy, které jsou už hodně konkrétní a specifické. Vyhledávanost longtailových výrazů (např. "Tatramat Bx31 bílá s bočním plněním") je sice výrazně nižší než u obecných výrazů (typu "lednice"), ale tím mají také nižší konkurenci a zároveň vyšší míru možných konverzí. Long tailové výrazy vám určí podrobná analýza klíčových slov. Dále se využije nejen pro lepší dohledatelnost webu (SEO), ale také pro lepší nastavení PPC reklam. Název long tail (dlouhý konec/ocas) vychází z délky výrazů a jejich počtu (je vysoký). Tento termín poprvé použil Chris Anderson v roce 2004.
Long tail výrazy jsou důležité i pro SEO i pro PPC kampaně.
Long tailové výrazy mají vyšší míru konverzí, méně konkurence, ale také nižší vyhledávanost.

Long tail a SEO

Long tail v organickém vyhledávání

Long tailové výrazy je obtížné nadefinovat a jejich vyhledávanost je zpravidla nízká. Na druhou stranu - to je i výhoda. Cílí na ně málo stránek. Další výhodou je, že větší pravděpodobnost nákupu budete mít na výraz "lednice X4DAFD" bílá, než na "lednice". S long tailovými výrazy se hůře pracuje a celkově chtějí větší péči. Dostanete se u nich ale rychleji na přední pozice ve vyhledávání než na obecné fráze. Přemýšlejte nad tím, že dlouhý výraz může obsahovat řadu klíčových slov, a navíc celý působit jako long tail. Např. "Tatramat pračka se sušičkou s bočním plněním bílá" obsahuje výrazy "Tatramat", "pračka", "pračka se sušičkou", "Tatramat pračka", "Tatramat pračka se sušičkou", "pračka se sušičkou s bočním plněním", "Tatramat pračka se sušičkou s bočním plněním", "pračka se sušičkou s bočním plněním". Dobře napsaným textem, který obsahuje řadu vyhledávaných výrazů tak můžete pokrýt obrovské množství jednotlivých výrazů kratších i delších. 

Long tail a PPC

Výhody v PPC reklamách jsou podobné jako u SEO. V rámci placených reklam bývají long tailové fráze levnější než výrazy obecné a také mají vyšší míru konverzí. Jejich nižší popularita ale také může znamenat, že na ně nepůjde cílit příliš efektivně. Proto se často v rámci nastavení PPC reklam vybírá tvz. volná nebo frázová shoda. To umožní pokrýt výrazně širší část potenciálních klíčových slov vašich klientů. Má to pochopitelně svá úskalí - zejména na začátku vám bude taková reklama pobírat i výrazy, které s vaším podnikáním nesouvisí. Proto je nutné takovou reklamu zejména na začátku optimalizovat výrazně častěji a tyto výrazy postupně vyřazovat.

Long tailové výrazy a nákupní cyklus

V rámci STDC modelu nebo modelu AIDA (AIDAS) jsou long tailové fráze využívané hlavně v nákupní fázi (Do nebo Action). Krok po kroku... Ve fázi See - můžu zkoumat ceny ledniček. Ve fázi Think zkoumat recenze, a vybírat značku. Ve fázi D budu hledat konkrétní ledničku a je možné, že budu chtít dopravu zdarma nebo zboží skladem, dovoz do druhého dne apod. Tomu také bude odpovídat vyhledávání. Long tailové výrazy se dají aplikovat i v rámci konverzního trychtýře, kdy vám vždy odpadne část vyhledávajících.





Chcete efektivní marketing?




Vytvořila společnost