PPA



Pay per Action

PPA neboli Pay Per Action, česky "platba za akci" nebo také "platba za výkon". Je to jedna z možností platby za reklamu. Zadavatel platí až v okamžiku, kdy uživatel provede stanovenou akci na webu. Tento model platby se využívá ve výkonnostním marketingu. Někdy bývá PPA model nazýván jako affiliate marketing nebo se udává "CPA" (Cost Per Action - cena za akci), i když ani jedno není přímo synonymum PPA. U affiliate marketingu bývá odměna zpravidla v rámci procent z nákupu, ale je možná i za jinou akci. Nejčastěji se s tímto pojmem setkáváme u PPC reklamy.

Akcí (konverzí) na webu může být mnoho. Například: 
  • Přihlášení k odběru emailu,
  • nákup,
  • zavolání na telefon uvedený na webu,
  • napsání emailu,
  • vypsání objednávkového nebo kontaktního formuláře,
  • registrace,
  • stáhnutí návodu.
Pokud se dohodnete na PPA modelu, je velice důležité nejprve stanovit konkrétní konverze a jejich analytiku. Může se také stát, že když dáte např. konverzi týden po shlédnutí reklamy, připíše se objednávka k více zdrojům současně. U tohoto modelu je sledování statistik a jejich rozbor ještě důležitější, než u ostatních kampaní.

Pro úplnost je nutné napsat, že se výjimečně může mluvit i v rámci offline marketingu, kdy platíte např. za vyplnění dotazníku na ulici např. v rámci marketingového výzkumu.





Chcete efektivní marketing?




Vytvořila společnost