Hokejové MS pohledem marketingu
Hokejové mistrovství světa 2021 pohledem marketingu
Hlavní sponzor hokejového MS
Propojení značky ŠKODA AUTO s tíživými tématy dnešní doby je skvělé. Ať se jedná o ekologii (elektrické vozy), covid (kartonoví diváci) nebo lidská práva (hrozba zrušení sponzorství), ŠKODA AUTO ukazuje jasné sdělení svým příznivcům i odpůrcům. Za nás palec nahoru za jasnou marketingovou strategii a firemní politiku.
Diváci A... covid
S diváky souvisí i další věci. Celkový přínos MS pro město či stát. Povšechně zvyšuje organizování podobných akcí prestiž regionu, zvyšuje krátkodobě turismus, tržby hotelů či restaurací a samozřejmě – bohatne prodejem upomínkových předmětů, na kterém se slušně napakuje kdejaký pouliční prodavač. Doba covidu ukazuje ještě jeden bizár, který jistě souvisí více s marketingem než nebezpečím úmrtí. Trestná lavice. Na tu se letos hráčům chce ještě méně než obvykle. Musí si na ní totiž nasadit roušku. Netušíme, koho negativně testovaný hráč bez příznaků v bublině MS může nakazit během dvou minut na trestné, ale za nás – palec dolů.
Další možností nakažení pro hráče představuje tradiční předávání cen nejlepším hráčům. Sličné dívky, které zpravidla ceny předávají, by mohly své oblíbené hráče třeba políbit a nakazit je tak smrtelnou chorobou. Pro jistotu probíhá předávání cen bez nich. Hráči přijedou ke stolu, kde jsou hodinky, ty si vezmou a odjedou. Skoro to připomíná scénku krádeže tomboly z filmu Hoří má panenko. Podle našeho názoru tak reklama na hodinky (které jsou dárek pro nejlepšího hráče) patří spíše do marketingového bizáru – za nás palec dolů.
Sledovanost
Zahajovací odpolední zápas sledovalo v ČR více než jeden milion diváků. Jako každý rok roste sledovanost tv, v některých skupinách raketově vyletí index vhodnosti média. Firem cílících svou reklamu směrem k MS je mnoho (mimochodem, některé marketingové agentury o tom dokonce píší na marketingovém blogu). Asi nikoho nepřekvapí, že tradičně nejvíce reklam mají různé sázkové kanceláře. Opravdu vydařenou grafikou (jako vždy) cílí na fanoušky MS i Mekáč. Pupek z přeslazené limči a burgeru se ostatně nejlépe vyběhá při koukání na hokej. Některé firmy utrácí za reklamní předměty k fandění (vlaječky, nálepky atd.), jiné na to nemají peníze, tak dávají na Facebook nebo Instagram alespoň duchaplné (či méně duchaplné) fotky s různými texty jako „Fandíme našim“ nebo „V kanclu sledujeme hokej“. Palec zde raději nedáváme ani nahoru ani dolů, abychom nikoho nenaštvali.
Není to jen o hokeji...
Co tímto krátkým zamyšlením chceme vlastně říct? Buďte v reklamě aktuální, přemýšlejte trošku dopředu, abyste stihli vše naplánovat a sehnat si materiály. Aktuální témata vždy táhnou. A jak článek zakončit? Češi do toho!