Hashtag



Co je Hashtag a jak ho správně používat?

Hashtag je symbol, který slouží k organizaci a kategorizaci obsahu na sociálních sítích. Jedná se o slovo či frázi, která začíná znakem „#“ (např. #evolutionmarketing). Hashtagy pomáhají uživatelům ke snadnějšímu nalezení obsahu. Jinak řečeno, slouží k uspořádání velikého množství dat nacházejícího se na sociálních sítích. Hashtag napíšete jednoduše - klávesová zkratka pravý Alt s klávesou X, tedy Alt Gr + X = #. 

Konkrétněji se hashtagy používají k označení tématu nebo kategorie, o které se v příspěvku mluví. Pokud tedy někdo publikuje fotku svého nového auta, mohl by použít hashtagy jako #noveauto nebo #auto. Tímto způsobem mohou ostatní uživatelé snadno najít příspěvky o nových autech nebo o autech obecně.

Na sociálních sítích jako jsou Twitter, Instagram nebo Facebook (ano, i Facebook využívá hashtagy), mohou uživatelé kliknout na hashtag, aby viděli ostatní příspěvky, které používají stejný hashtag. To jim umožňuje najít další obsah, který by je mohl zajímat. Hashtagy se používají také k účasti v konverzacích. Pokud se například koná zajímavá událost nebo konference, mohou účastníci použít stejný hashtag k diskusi a sdílení informací.

Díky tomu je hashtag jedním ze základních nástrojů digitálního marketingu a firmy ho využívají pro propagaci či získání zpětné vazby. Typický příklad může být pořádání soutěže, kde každý účastník vloží na sociální síť fotku a označí ji nějakým speciálním hashtagem určeným pro tuto příležitost. Hashtagy jde aktuálně využít na všech nejběžnějších sociálních sítích - TikTok, Facebook, Instagram, LinkedIn i Pinterest a mnohých dalších.

Jsou hashtagy v dnešní době algoritmů důležité?

I přesto, že se někde můžete dočíst, že hashtagy ztratily na důležitosti, není to tak zcela pravda. Jedním z krácných ukazatelů je, že je stále používají i instagramové hvězdy marketingu. Je to stále něco, co algoritmu usnadní zařadit si někam příspěvek. Navíc jsou určité typy témat, která lidé vyhledávají i pomocí hashtagů. Proto je nepodceňujte. Pokud máte špatný obsah, samozřejmě, že vás nespasí, ale u dobrých příspěvků pomohou.

Kde se hashtagy nejvíc vyplatí?

Určitě se vám práce s hashtagy vyplatí, pokud prodáváte něco cestovatelům. Lidé si vyhledávají často v hashtazích např. #nejlepsiplazchorvatsko nebo #comoroisland. U jídla si zase hledají recepty. U restaurací (třeba #brunchbrno nebo #menuslatina). Také se vyplatí, pokud jste vyloženě lovebrand nebo prodáváte něco, co lovebrandem je (Apple apod.). 

Několik rad pro efektivní využívání hashtagů:

  • Používejte relevantní a specifické hashtagy, aby bylo snadné najít obsah, který se týká konkrétního tématu. Používání mnoha nerelevantních hashtagů může naopak zhoršit efektivitu a jednoduchost nalezení obsahu.
  • Dbejte na pravidla každé sociální sítě. Některé sociální sítě mají omezení na počet hashtagů, které mohou být použity v jednom příspěvku, nebo dokonce zakazují používání specifických hashtagů.
  • Hashtagy nerozlišují malá a velká písmena a nepodporují pomlčky či mezery. Pokud Váš hashtag obsahuje více slov, spojte se všechny dohromady a pro větší přehlednost využijte na začátku slova velká písmena.
  • Kromě písmen využívejte pouze číslice, další znaky nejsou podporovány.
  • Pro propagaci své značky si můžete vytvořit vlastní hashtag, který budou vaši sledující využívat například v případě soutěže či akce, kterou budete pořádat.
  • Obecně platí, že nadužívání hashtagů vede k jejich horšímu zobrazení pro daný příspěvek. Optimální počet podle studií je pro Instagram a TikTok zhruba 4 až 6. Dříve toto číslo bylo vyšší. 
  • Poměrně nově se dají hashtagy použít i u Facebooku, i když tam to stále není běžným zvykem. 
  • Nesoustřeďte se jen na nejvyhledávanější hashtagy, u nich máte menší šanci, že se dostanete do popředí. 
  • Vytvořte si seznam hashtagů, které chcete používat a vždy je v příspěvcích různě kombinujte tak, abyste jich využili u více příspěvků větší množství. 
  • Nikdy nepoužívejte hashtagy, které s příspěvkem nesouvisí. Dostanete za to pravděpodobně penalizaci (shadowban), stejně jako za nadužívání hashtagů. 





Chcete efektivní marketing?




Vytvořila společnost