Rozhlasová reklama



Reklama v rádiu

Rozhlasová reklama umožňuje prezentaci informací o produktu nebo službě v podobě zvuku. Jednotlivé stanice se nechávají zastupovat mediálními zastupitelstvími. Rádiová reklama šíří skvěle emoce a povědomí o značce a může mít mnoho různých forem. Zvolit jednotlivé formy reklamy i konkrétní rádio je dobré v závislosti na konkrétních cílech, které si od kampaně kladete. V rámci rádiového trhu působí v ČR mnoho soukromých stanic.

Pokud plánujete v rádiu reklamu, stanovte si nejprve přesný účel a cíl, který by kampaň měla přinést. Popřemýšlejte na d metrikami, kterými stanovíte úspěch či neúspěch vašich kampaní. Samotná reklama v rádiu vám zpravidla nic neprodá, ale výrazným způsobem může ovlivnit prodejní kampaně. Zajistěte své reklamě synergičnost a kontinuálnost marketingovým plánem

Pro výběr konkrétního rádia porovnávejte nejen cenu, ale podívejte se i na poslechovost a další metriky (např. vhodnost média - TAI). Reklama by měla hlavně sdělit konkrétní informace (proč si váš produkt či službu má zákazník koupit), kreativa je sice dobrá, ale nesmí kvůli ní zaniknout důvod koupě. Další důležitou věcí je samozřejmě podoba spotu do rádia. Být originální je určitě výhodou. Spoty natáčí reklamní agentury nebo přímo rádia, kde reklamní kampaně plánujete. Většinou vám rádio nechce na spot natočený u nich dát tzv. rodný list, spot tedy můžete pouštět pouze u nich (resp. u rádií, která mají stejného mediálního zástupce). 





Chcete efektivní marketing?




Vytvořila společnost