Formáty rozhlasové reklamy



Jaký typ reklam může být v rádiu?

Formátů rozhlasové reklamy je mnoho - rozhlasový spot, jingl, sponzoring pořadu nebo přenosu, soutěže pro posluchače, speciální operace. Jednotlivé stanice mívají omezený zásah, je vhodné je kombinovat na základě poslechovosti. Reklamy se vysílají v různých časech, pro větší efektivitu je dobré kampaně v rádiích správně začlenit do marketingového plánu, aby synergie reklam byla maximální a kampaně se staly efektivnějšími.

Zvolit vhodný reklamní formát rozhlasu je stejně důležité, jako jeho text a výběr samotného rádia. Rádiový trh v ČR má široké možnosti. Porovnejte poslechovost ve vašich cílových skupinách před tím, než kampaně objednáte. Reklamy do rádií se objednávají zpravidla přes mediální zastupitele.

Nahrát dobrý rozhlasový spot je poměrně obtížnější úkol, než by se na první pohled mohlo zdát. Je dobré si nejdřív přesně stanovit cíle, které by reklama v rádiu měla splnit. Následně stanovit hlavní sdělení spotu apod. Bude spot mluvit jeden člověk, dva, nebo více? Bude se tam zpívat? Jaká bude hudba? Máte vlastní zvukové logo? Jak dlouhý spot chcete? Natočit spot může být otázka 2 000 Kč, ale také se může být dražší než sto tisíc. Stačí, aby spot namluvil nějaký opravdu známý herec... 





Chcete efektivní marketing?




Vytvořila společnost