SEO - JAK ZAČÍT? DRUHÝ DÍL



SEO - pokračování

V minulém článku jsme si řekli, jak získat klíčová slova pro web. Dnes si povíme o dalších on-page faktorech.


Jak psát Title?

Titulek (title) stránky je jeden z klíčových on-page faktorů. Správně by měl říct, o čem stránka je. Protože Google má rád jedinečný obsah každé stránky, není dobré mít na více podstránkách stejný titulek, jedná se o začátečnickou chybu. Další chybou bývá často zaváděcí název, kterým chcete někoho nalákat na stránku za zbytečného a umělého používání klíčových slov. Nedělejte to, pan Google to zjistí a nebude mít vaši stránku rád, vážně. Standardně se title píše na 55 znaků, není to ale pevné pravidlo, jak si řekneme v samostatném článku o titlech, nejedná se tak přímo o znaky jako takové. Mimochodem, title vidíte i ve vyhledávači po zadání výrazu.
Vyhledávací výsledky, URL, title, meta description.
Výsledky vyhledávání na Google - URL, Title, Meta description.

H1, H2, H3 aneb nadpisy v praxi

Aby byl pro čtenáře obsah zajímavý (a tím i pro google - nepište pro vyhledávače - pište pro lidi!), je vhodné rozdělit text do sloupců a jednotlivým oddílům přiřadit nadpisy. Platí pravidlo, že každá podstránka by měla mít právě jeden nadpis H1. Počet ostatních není omezen. Není dobré to s nadpisy ani přehánět, ani jich volit málo. Prostě přirozeně, aby se Váš text hezky četl a byl přehledný. I když na délku nadpisů není žádné pravidlo, nepište příliš dlouhé. Nepřeskakujte pořadí nadpisů (po H1 nedávejte H3, ale H2). Více o nadpisech se dozvíte brzy ve zvláštním článku.

Jak psát meta description?

Meta description stručně říká uživatelům, co je na stránce. Zobrazí se ve vyhledávání pod titulkem. Úplně přímý vliv meta description (popisek) sice nemá, ale rozhodně ovlivní, kolik uživatelů klikne na vaše stránky. Zkuste se odlišit. Nepište příliš superlativ. Podívejte se, co píše vaše konkurence. Získejte konkurenční výhodu. Slevu už dnes nabízí skoro každý, stejně jako rychlé dodání. Vaše firma určitě má nějaké konkurenční výhody. Napište je do meta description! Délka by měla být přibližně do 155 znaků (opět se ve skutečnosti jedná o pixely, jak si řekneme v podrobnějším článku).

SEO a obrázky

Alt tag
Alt tag (alt atribut, alt text) je popisek obrázku pro vyhledávače (alternativní text). Slouží jako popis obrázku v kódu stránky pro vyhledávače. Vidět ho můžete i tehdy, když se nenačte právě obrázek, pro který je popisek určený. Slouží také lidem se zrakovým postižením, kteří využívají čtečku obrázků. Určitě nepište do Alt popisků přehršel klíčových slov, raději skutečně vystihněte, co je na obrázku.

Názvy obrázků - i fotky mají právo na jméno.
Jak mají vypadat obrázky nejen na webu je téma samo o sobě. Pro začátek byste měli vědět, že mají mít jméno, ideálně to, co se na obrázku nachází. Skutečně nachází. Nepojmenovávejte autíčko např. les.jpg apod. Google se snaží na vyhledávání obrázků pořádně zapracovat, a možná se budete divit, obrázek při vyhledávání Googlu tvoří údajně 34%. Nepodceňte obrázky. Jejich velikost patří spíše k technickým stránkám webu, ale pár slov k nim říct musím.

Velikost obrázků a rychlost načítání webu
Pokud máte příliš veliké obrázky, zkuste je zmenšit, v každém případě využívejte automatickou velikost (nahrávání podle formátu) a pokud je web i tak pomalý (máte mnoho fotek), existuje věc zvaná "Lazy download". Větší obrázky se nahrají o něco později, což zvýší rychlost prvního nahrání stránky. Rychlost webu je klíčový faktor, změřte si rychlost webu a zjistěte, jak na tom je s rychlostí načítání. Další SEO nástroje si ukážeme v následujících článcích. 

Obrázky jsou v některých odvětvích skutečně alfa a omega, nepodceňte je. Krásným příkladem bude nábytek a elektronika. Lidé je velice často vyhledávají v obrázcích. Nastavit správně všechny parametry pro vyhledávače není jednoduché. Rádi vám s lepší dohledatelností pomůžeme.

SEO a psaní textů

Následuje možná nejtěžší věc, a to je psaní textů. Texty by měly být psány skutečně poutavě. Zlaté pravidlo je, že byste měli texty psát tak, jako kdyby SEO neexistovalo a tak, aby byly co nejčtivější. Je dobré využít zkušeného copywritera, ale pochopitelně si můžete psát texty i sami, zejména, pokud je problematika Vašeho oboru velice specifická a je těžké vše vysvětlit a popsat. Texty jak na samotném webu, tak blogu by měly být spíš kratší. Online prostředí není knihovna. Nepřehánějte to, když cítíte, že jste řekli všechno, nebo že už se to lidem nebude chtít číst, raději článek ukončete a nalákejte čtenáře třeba pokračování.





Chcete efektivní marketing?