SEO - JAK ZAČÍT? TŘETÍ ČÁST



TVORBA WEBU

Pokud jste četli minulý článek a také náš úvod do SEO, máte již hotovou strukturu webu a jeho menu a také napsány texty pro web. Vše budete pravděpodobně zadávat webaři, pokud se nerozhodnete pro nějakou sebevraždu, jako udělat si stránky sami. Nepoužívejte webové šablony (pokud to není opravdu nutné třeba kvůli rozpočtu). Předpokládejme, že již máte hotový grafický desigh (corporate identity či logo) pro vaši firmu (web). Vzhled by s tím měl samozřejmě korespondovat. Myslím vzhled webu, je jedno, jakou máte košili. O to by se měl postarat grafik. Tedy ne o košili, o vzhled webu. Nicméně - bude asi chtít fotky. Nepoužívejte databanku fotek, google má rád jedinečný obsah a to i ve vzhledu. Je hezké, že vaše kolegyně Karolína ráda fotí, ale věřte mi, obraťte se na profesionálního fotografa.


VÝBĚR WEBAŘE NEBO WEBOVÉHO STUDIA

Pokud vybíráte webaře, je lepší se obrátit na větší firmu. Cena bude vyšší, ale nevzniknou vám problémy, které amatérští tvůrci webů mají ve 100% případů a navíc je riziko mít web postavený na jednom člověku. Zejména, když máte e-shop. Když se chystáte k častým změnám a úpravám na webu, mějte to na paměti při výběru firmy. Vyberte takovou, která má pořádný a jednoduchý redakční systém. Díky němu zvládne přepsat text nebo vyměnit fotku opravdu každý. Nebude potřeba kvůli každé výměně fotek nebo textu volat webaři, že se vám "zase rozhasily celé stránky". Nemusíte platit další hodiny tohoto odborníka navíc. V praxi jsem se setkal např. s tím, že firma investovala skoro 300 milionů Kč do podnikání, ale stránky měli za 25 tisíc. Samozřejmě se po třech měsících dělaly nové, již důstojnější. Zamyslete se nad tím, jestli se Vám nevyplatí dát do webu raději víc peněz, než méně. Výběr webaře je někdy složitý, už kvůli typu podnikání (ne každý webař umí dobře velký e-shop), ale i kvůli lokalitě. Setkal jsem se s tím, že firma v Brně měla web od řecké společnosti, která vůbec nekomunikovala a navíc - udělala i grafický manuál. S fontem, který nepodporoval češtinu. Nikdo si toho nevšiml, protože v podniku nebyl nikdo, kdo by měl jakékoliv zkušenosti s webem, marketingem nebo grafikou.

Chtějte hlavně vidět práci webového studia. Podívejte se, které stránky v minulosti dělali, jak stránky vypadají na mobilu, v PC, v různých prohlížečích... Změřte jim rychlost, zkuste je najít na Googlu, přečtěte si reference firmy a popovídejte si s jejich pracovníkem, řekněte mu přesně, jaké máte problémy (myšleno s webem a zákazníky, váš rozvod ho asi nebude zajímat, pokud ano, nechte web raději udělat někoho jiného).

Jak by měl vypadat kód stránek? V prvé řadě by měl být jednoduchý. Příliš mnoho CSS souborů nemusí být nejvhodnější řešení. 

WEB před odevzdáním - co by měl splnit? Odpověď je stejná, jako na otázku "jaké požadavky bychom měli mít na webaře a nový web?"
  • Responzivita - web musí být responzivní pro mobilní telefony!
  • SSL protokol - web musí mít bezpečnostní https protokol.
  • Nesmí obsahovat duplicity.
  • Musí být rychlý - rychlé načtení je důležité a závisí na spoustě faktorů. Nechte si poradit od zkušených webařů!
  • Správně udělanou sitemap.
  • Správně udělaný robots.txt.
  • Dobré je mít vlastní 404 stránku.
  • Nesmí házet žádné chyby. Chtějte, aby web prošli webaři placenou analytikou a ukázali vám výsledky. Webové studio musí mít placené analytické programy na weby.
  • Umístění na rychlém serveru.
  • Správné kanonizování.
  • Nastavení Google Analytics
  • Nastavení Google Search Console (jde o skvělý SEO nástroj)
  • Měl by mít favicon
Jak vidíte, je toho spousta a to je pouze základní nastavení, žádné pokročilejší věci. O nich si řekneme někdy příště, stejně jako o Off-page faktorech. Pokud chcete pomoct s lepší dohledatelností webu, rádi vám pomůžeme.





Chcete efektivní marketing?