In-store reklama



reklama na provozovně

In-store reklama (propagace na provozovně) jsou například reklamní plochy v nákupních centrech nebo obchodech. Mezi tyto netradiční reklamní plochy můžeme zařadit reklamu na nákupním vozíku, polepy na podlaze, reklamu umístněnou na vstupním turniketu, jedná se také o reklamu na jednotlivých regálech, stojanech nebo závěsných panelech, wobblery, stoppery nebo také polepy na pásech u pokladen. Reklama na provozovně je nejlépe cílená reklama. Cílí totiž nikoliv na potenciální klienty, ale přímo na ty aktuální. Z tohoto pohledu se jedná o reklamu retenční (retence cílí na stávající zákazníky), nikoliv akviziční (akviziční reklama má získat nové klienty). 

I malá prodejna může výrazně navýšit prodeje tím, že zvolí vhodnou propagaci zboží právě na své provozovně. Více o tomto tématu se dočtete v POS/POP materiály na provozovně.


Co souvisí s reklamou na provozovně?

Zvýšit tržby může celkem jednoduše i chování zaměstnanců. Výborně měl tuto oblast vždy zvládnutý McDonalds. Typickou ukázkou je tzv. nabídkový a doplňkový prodej, kdy se snažíte zákazníkovi nabídnout ke kávě zákusek, nebo, pokud si chce dát Colu, automaticky se zaměstnanec zeptá, zda střední nebo velkou. Velké množství lidí si dá větší velikost nápoje, nebo právě desert a podnik tak výrazně navýší průměrnou tržbu na jednoho zakázaníka, i tržbu celkovou. 

Další možností navýšení tržeb je umístění doplňkových produktů na dobře viditelná místa u pokladen apod. Čekající lidé často ve frontě přidají něco, pro co původně vůbec nešli. V případě zábavních parků se může jednat o drobné hračky. S tímto souvisí i prodejní automaty, které bývají umístěné u východů v různých centrech. Zkrátka - utratili jste hodně peněz za přilákání klienta? Tak z něj zkuste dostat vyšší tržbu. 





Chcete efektivní marketing?




Vytvořila společnost