Formáty televizní reklamy
Jaké jsou formáty reklamy v televizi?
Klasický televizní spot, TV sponzoring, TV Pruduct Placement a Teleshopping.
- Klasický televizní spot – délka spotu je minimálně 5 vteřin. Základní cena se odvíjí od 30 vteřinového spotu. Ceny jiných stopáží jsou přepočítávány stanoveným koeficientem. Spoty kratší jsou většinou zaměřeny na taktická sdělení, delší spot dokáže vyprávět i krátké příběhy a tím budovat image výrobku nebo značky ale také emoce.
- TV sponzoring – je využíván pro doplnění komunikace. Lze využít sponzorig pořadů nebo reklamní znělky. Značka lze spojit s vhodnou tematikou, se značkou se tak lépe ztotožní spotřebitelé (např. ekologická temata). Délka spotu bývá do 10 vteřin.
- TV Pruduct Placement – patří k novějším reklamním formátům. Legislativně byl posvěcen až v roce 2010. Jedná se o placené umístění produtku/loga/služby nebo zmínky o nich v přirozeném prostředí.
- Teleshopping – zaměřuje se na přímý prodej inzerovaných výrobků.
Hlavní výhody tv reklamy
Pokrytí a komplexnost - podle Asociace televizních organizací má televizor 95 % českých domácností.
Nízké náklady na oslovení jednoho člověka
Extrémní rychlost sdělení velkému množství lidí
Možnost zapůsobit obrazem i zvukem – multimediálně - šíří dobře emoce
Exkluzivita - přidává na důvěryhodnosti značce
Nízké náklady na oslovení jednoho člověka
Extrémní rychlost sdělení velkému množství lidí
Možnost zapůsobit obrazem i zvukem – multimediálně - šíří dobře emoce
Exkluzivita - přidává na důvěryhodnosti značce
Hlavní nevýhody tv reklamy
Vysoká cena natáčení spotu
Celkově vysoká cena
Většinou omezené cílení na konkrétní skupinu zákazníků
V TV je mnoho různých podnětů, které rozptylují pozornost
Zařazení v reklamních blocích - lidé je často přepínají, odchází apod.
Celkově vysoká cena
Většinou omezené cílení na konkrétní skupinu zákazníků
V TV je mnoho různých podnětů, které rozptylují pozornost
Zařazení v reklamních blocích - lidé je často přepínají, odchází apod.
Máte mít reklamu v televizi?
Vzhledem k vysoké investici je vždy vhodné rozmyslet se nad konkrétní strategií, udělat si poctivě analýzu a zvážit plusy i mínusy kampaně v TV. Stanovte si také cíle, které chcete splnit a jasně si definujte, co vám reklama v TV má přinést. Ideální synergii s ostatními reklamními kanály dosáhnete vhodným vytvořením marketingového plánu. Podívejte se na metriky jako je TV share nebo TAI (vhodnost média), zjistěte si sledovanost a přepočítejte si cenu na počet diváků apod.
Po realizaci kampaní si udělejte podrobný rozbor a vyhodnocení, zda jste splnili všechny stanovené cíle. Určitý ukazatel může být např. zvýšená návštěvnost stránek (Google Analytics) nebo vyhledávání slov z reklamy (Google Search Console) v době reklamní kampaně.
Po realizaci kampaní si udělejte podrobný rozbor a vyhodnocení, zda jste splnili všechny stanovené cíle. Určitý ukazatel může být např. zvýšená návštěvnost stránek (Google Analytics) nebo vyhledávání slov z reklamy (Google Search Console) v době reklamní kampaně.