Blog
Jak využít Blog v marketingu?
Blog je forma webu, kde uživatel zveřejňuje své názory a úvahy o různých tématech, nebo zážitky, které se staly v jeho životě. Využití blogu k vlastní propagaci je velice široké téma. Přemýšlejte nad tím, co vaši zakazníci hledají, jaké mají problémy a s čím jim můžete poradit. Určitě analyzujte návštěvnost vašeho blogu (např. Google Analytics a Google Search Console).
Skvělou možností vlastní propagace je také využití cizích blogů. Například - pokud propagujete zábavní park, můžete poprosit nějakou maminku, která má populární blog, zda by vám nenapsala recenzi. Výměnou za lístky, samozřejmě. Další možností je opačný přístup - nabídnout svůj článek na cizí blog. Když budete prodávat kola, zajímavý článek o cyklistických trasách vám možná rád přidá na svůj blog nějaký cyklista.
Když budete naopak psát vlastní blog, třeba blog o marketingu, snažte se vymyslet témata, která budou zajímavá hlavně pro vaši cílovou skupinu. Kvalitně psaný blog vám může hodně pomoct s dohledatelností webu.
Jak musí propagační blog vypadat a co musí splňovat?
Skvělou možností vlastní propagace je také využití cizích blogů. Například - pokud propagujete zábavní park, můžete poprosit nějakou maminku, která má populární blog, zda by vám nenapsala recenzi. Výměnou za lístky, samozřejmě. Další možností je opačný přístup - nabídnout svůj článek na cizí blog. Když budete prodávat kola, zajímavý článek o cyklistických trasách vám možná rád přidá na svůj blog nějaký cyklista.
Když budete naopak psát vlastní blog, třeba blog o marketingu, snažte se vymyslet témata, která budou zajímavá hlavně pro vaši cílovou skupinu. Kvalitně psaný blog vám může hodně pomoct s dohledatelností webu.
Jak musí propagační blog vypadat a co musí splňovat?
- Zajímavý - zní to jako klišé, ale pokud nebudete mít zajímavá témata, nikdo blog číst nebude.
- Vtipný - není to nutné, ale vždy je lepší udržet čitatele ve střehu vitpem.
- Nesmí být násilně propagační - pokud bude z vašeho článku naprosto jasné, že chcete jen něco prodat, čtenáři to neocení.
- Důležité, zajímavé či vtipné věci by měly být co nejvíc nahoře. Většina čtenářů nečte celé články. Pokud bude začátek zajímavý či vtipný, máte vyšší šanci, že si ho přečtou do konce.
- Dobré texty - využijte copywritera.
- Články by měly obsahovat prodejní argumenty (USP).
- Neměl by být příliš dlouhý.
- Měl by využívat analýzu klíčových slov.