Český rozhlas



ČRo

Český rozhlas (ČRo) – veřejnoprávní instituce, která provozuje vysílání v ČR na stanicích: Radiožurnál, Dvojka, Vltava, ČRo Plus, Radio Wave, Rádio Junior, D-dur, Jazz, ČRo regionální vysílání. Český rozhlas Radiožurnál je celoplošná rozhlasová stanice Českého rozhlasu se zaměřením na aktuální zpravodajství a publicistiku.

Rozhlasová reklama skvěle šíří pojem o značce. Na rádiovém trhu v ČR působí také mnoho soukromých stanic. Reklama v rádiích je stále oblíbená, i když největší zájem o ni samozřejmě byl před internetovou dobou. V rámci offline marketingu do tohoto kanálu proudí stále poměrně dost peněz, ale internetová reklama má každý rok vyšší procento z celkového obratu z reklamy. Před objednáním konkrétní kampaně se zamyslete nad komunikačním mixem, tonalitou komunikace směrem k zákazníkům a marketingovým plánem, abyste dosáhli optimální synergii působení vašich reklam. Aby firmy využily potenciál kampaní na maximum, často spolupracují s reklamními agenturami na tvorbě spotů, výběru rádií nebo času, kdy kampaně spustit. Otázkou také je, jak kampaně vyhodnotit.

Jak na reklamu v rádiích?

Pro plánováni (vše by mělo zapadat do vaší marketingové strategie) máte k dispozici celou řadu čísel. Od celkové poslechovosti, TAI (vhodnosti nosiče) a nebo jeho podílu na trhu v konkrétní čas, až po pokrytí regionu. Zkuste si stanovit naprosto konkrétní cíle, kterých chcete v rádiu dosáhnout a popřemýšlejte nad tím, jak se dají změřit výsledky. Jednou z možností je samozřejmě propagovat konkrétní produkt (a porovnat změny v prodeji), nebo měřit povědomí o značce před a po kampani. Další je třeba dotazník na provozovně (jaké rádio posloucháte, slyšeli jste reklamu, kde jste se o nás dozvěděli...) a v neposlední řadě můžete v různých nástrojích jako je Google Analytics nebo Google Search Console sledovat rozdíl v návštěvnosti webu před kampaní a během ní. Porovnávat můžete i brandové výrazy, které v kampani zazní vícekrát. 





Chcete efektivní marketing?




Vytvořila společnost