PR článek



placený redakční článek

PR článek (advertorial) - PR zde neznamená public relations, ale placený redakční (článek). Jedná se tedy o klasickou reklamu v offline i online prostoru. Liší se od redakčního článku, který je zdarma. V online prostoru se někdy využívá pro SEO, i když Google tvrdí, že placené články na dohledatelnost webu vliv nemají, praxe ukazuje něco jiného. Je proto vhodné do PR článku v onlie prostoru zapojit klíčová slova. PR článek by měl napsat zkušený copywriter. Článek by měl obsahovat důležité podané informace nenásilnou formou.

Zákon o regulaci reklamy ukládá povinnost PR články označovat jako inzerci (nebo reklamu) a odlišovat je tak od redakčních článků samotných. 

Nejstarší známá inzerce v novinách pochází z Anglie z roku 1625. V Českých zemích se datuje první známý inzerát do roku 1790 v novinách V. M. Krameria.





Chcete efektivní marketing?