PR článek



placený redakční článek

PR článek (advertorial) je formát reklamy jak v online tak offline marketingu. PR zde neznamená public relations, ale placený redakční (článek). Jedná se tedy o klasickou reklamu v offline i online prostoru. Liší se od redakčního článku, který je zdarma. Typické je jeho využití v masových médiích. V online prostoru se někdy využívá pro SEO, i když Google tvrdí, že placené články na dohledatelnost webu vliv nemají, praxe ukazuje něco jiného. Článek by měl obsahovat důležité informace podané nenásilnou formou a klíčová slova. Proto by měl tyto články psát zkušený copywriter. Časté využívání PR článků zvyšuje povědomí o značce (brand). 

Zákon o regulaci reklamy ukládá povinnost PR články označovat jako inzerci (nebo reklamu) a odlišovat je tak od redakčních článků samotných. 

Nejstarší známá inzerce v novinách pochází z Anglie z roku 1625. V Českých zemích se datuje první známý inzerát do roku 1790 v novinách V. M. Krameria.

Co je u placených článků důležité?

Při objednávání PR článku jsou důležité dva body. První je výběr média samotného. Podívejte se na vhodnost média pro váš produkt, poptejte více různých možností, porovnejte si čtenost a zjistěte potenciální zásah vaší reklamy. Správná reklama musí být kontinuální a synergická, protože jeden článek sám o sobě vám zpravidla nepřinese vůbec nic a bude jen stát peníze. Nejlepší synergie a kontinuality reklam dosáhnete díky marketingovému plánu

Další bod je článek samotný. Nejdůležitější je lákavý a zajímavý nadpis, a pokud článek obsahuje také perex, pak je to hned druhá nejdůležitější věc. Do článku napište vaši konkurenční výhodu. Článek doplňte fotkami, aby se lépe četl. Pro firmy, které nemají vlastní marketingové oddělení je vhodné oslovit reklamní agenturu. Poradí s výběrem médií, napíše článek a vypíchne nejdůležitější body (prodejní argumenty). Reklama tak bude efektivnější.





Chcete efektivní marketing?




Vytvořila společnost