Jednotlivé kanály v propagaci hotelu



Propagace hotelu - část druhá

V minulém článku jsme si shrnuli obecnou propagaci hotelu, produktové portfolio, a řekli si, jak je důležité dělat službu kvalitně. Dnes si popíšeme konkrétní nástroje na propagaci hotelu a zkusíme uvést příklady, k čemu jsou vhodné a k čemu se naopak nehodí. Článek je vhodný i pro případ, kdy pro vás pracuje marketingová agentura.

PPC kampaně

Google Ads

Správně nastavené reklamy na Google Ads mohou pomoci v každé oblasti hotelu:
  • Propagace konferencí – akvizičně funguje Google Ads skvěle. Kampaně ve vyhledávací síti je dobré opřít o kvalitní analýzu klíčových slov. Budete se tak placeně zobrazovat na mnoho důležitých výrazů (konferenční prostory Brno, prostory na školení). Následně můžete pustit remarketingovou kampaň – vyberete z publika ty, kteří vstoupili na stránku s konferencemi, prošli ji, strávili tam určitý čas, ale zároveň neprovedli konverzní akci (vyplněný kontaktní formulář, telefon). Na co se často zapomíná? Využívejte PPC kampaně, které cílí na lidi, kteří konferenční prostory vyhledávali v minulosti. Nejedná se o klasický remarketing (tito lidé nebyli na vašich stránkách), v praxi se setkáváme s tím, že toto hotely velice často nevyužívají. Na co naopak Google Ads v rámci konferencí není vhodný? Na akviziční bannerovou kampaň. Mívá vyšší cenu než Sklik a obvykle hůře cílí.
  • Propagace ubytování – mnohdy bývá zadání od managementu relativně jednoduché. Snížit procento lidí, kteří jdou přes Booking a jiné ubytovací portály. Jednou z možností je vyhledávací kampaň v Google Ads, další je reklamní kampaň na Google Maps. Remarketing bývá obvykle zbytečný, lidé už ubytování mají.
  • Propagace hotelové restaurace – zde Google Ads nebývá nejlepším řešením, ale cestička tu je – opět reklama v Google Mapách.
  • Propagace hotelového wellness – vyhledávací síť, případně remarketing např. s wellness balíčkem.

Sklik

Jelikož vyhledávací síť na Skliku má minimum hledání, mnoho hotelů do něj vůbec neinvestuje. Na druhou stranu – prokliky bývají levnější a je zde méně konkurence. Co může fungovat skutečně výborně je obsahová síť. Chcete budovat brand zaměřený na managery? Zkuste bannerovou kampaň na Skliku.

Facebook a Instagram

V tomto odstavci nebudeme mluvit jen o PPCčkách, ale obecně o propagaci prostřednictvím FB a IG. Není to nejvhodnější kanál na propagaci klasického ubytování, ale výborně se zde prodávají hotelové balíčky a propagují konference a hotelové akce (svatby, oslavy). Organické příspěvky určitě také propagujte. Jinak mají minimální dosah. Jsou vhodné zejména pro hotelovou restauraci, svatby, oslavy a hotelový wellness. Zkrátka tam, kde máte co ukázat. Připomínáme, že základem je mít kvalitní fotografie.


Hotelový web

Už jsem se setkal s tím, že projekt za půl miliardy měl web za 15 000 Kč. Asi tušíte, že to nebylo ideální řešení. Nebudeme se bavit o ceně, ale o tom, co by měl hotelový web obsahovat. V prvé řadě by měl být opravdu přehledný. Mít v hlavním menu 12 položek je špatně. Z výzkumů vyplývá, že každý krok navíc, který musí člověk udělat, odpadává velká část nakupujících (rezervujících). Stejné to je, když lidi musí na vašem webu něco hledat. Zkrátka - pokud máte správně řešené UX, nebudete přicházet o zákazníky, kteří na vaše stránky přišli. Zlepšíte tím konverzní trychtýř.

Menu stránek

Menu by mělo mít přehlednou a jasnou strukturu, podle služeb, které nabízíte. Každá stránka (obecně, nejen u hotelu) by měla odpovědět na několik základních otázek:
  • Kde to jsem? První odstavec by měl jasně popsat o čem stránka je. Nikdo nechce trávit čas na stránce, u které mu není jasné, čemu se věnuje.
  • Proč tu jsem? Prostor pro vaše prodejní argumenty (USP). Často se vyjadřují ikonografikou nebo fotkami.
  • Jaké máte reference?


Samozřejmostí musí být co nejjednodušší objednání pokoje, zavolání sales managerce či email na recepci. Používejte tzv. Action Button, nenechejte klienty tápat, vypsat je nechejte pouze nejdůležitější informace. Pokud se teprve k tvorbě webu nebo výběru webového studia chystáte, možná se vám bude hodit článek o optimalizaci webu.

Dohledatelnost vašeho hotelu na internetu

Dobře dohledatelné hotely mají vždy vyšší procento rezervací mimo Booking, méně utratí za reklamu a mají více poptávek na konference či svatby. Jak na SEO hotelu? Základem je mít analýzu klíčových slov, analýzu webu a kvalitní textace. Pomoci může blog o vašem městě či akcích v něm. Přečtěte si náš nekonečný SEO seriál.

LinkedIn

Pokud je hlavní zaměření vašeho hotelu na konference, určitě by měl mít aktivní profil na LinkedIn. Sdílet zde můžete rady a nápady pro konference, novinky z hotelu a články z blogu. Poproste zaměstnance, aby občas lajkovali, komentovali či sdíleli příspěvky na vašich sociálních sítích. Zvýšíte tím jejich dosah. Stejně tak poproste klienty, aby váš profil třeba označili v příspěvku ze svého školení, které u vás pořádali.


Email marketing

Pokud chcete využívat rozesílku emailů, základem je vždy kvalitní databáze pro rozesílání. Musíte mít dobře pořešeno GDPR, kontakty mít rozřazeny podle mnoha kritérií a následně se můžete vrhnout na psaní. Bez kvalitního nastavení bude mnoho mailů končit ve spamu. O procentu otevření rozhoduje předmět. Při rozesílání emailů dodržujte základy emailingu (zvláštní doména pro posílání, testování, vyřazování z databáze).

TIKTOK

V klasickém businessu je TikTok velmi podceňovaný. Chopte se jej dřív než vaše konkurence a získáte náskok. Ukazovat můžete střelená videa z hotelového života a díky tomu krásně ukázat, co nabízíte. TikToku (ne)překvapivě stárne publikum a kromě dětí a teenagerů je na něm i velké množství starších podnikatelů a managerů.

Influencer marketing

Jako u každého kanálu, ani tento není úplně pro každý hotel a nejtěžší ze všeho je výběr vhodných influencerů. Influencer marketing významným způsobem pomáhá zejména zážitkovým hotelům, které mají něco skutečně originálního. Volbu máte klasicky dvojí - vybrat významného influencera s velkým dopadem, nebo za stejnou cenu více menších influencerů. Ubytování pro rodiny s dětmi může využít influencerek maminek a tatínků. U menších influencerů se dá obvykle alespoň částečně bartrovat.

Zobrazení hotelu na mapách a firemní profily

I když to není častým problémem, občas se setkáváme s tím, že hotel není na mapy.cz nebo na Google mapách. Na mapy.cz dostanete hotel zápisem na firmy.cz, zápisem v Google My Business zase dostanete toto místo na Google mapy. Tam také můžete uložit fotky a odpovídat na recenze. Odpovědět byste měli na každou recenzi (na všech kanálech). Pro Google i pro hosty je to potvrzením toho, že vám záleží na vaší pověsti. V Google My Business můžete vyplnit vše možné i nemožné (od typů toalet až po bezbariérovost vašeho hotelu). Doporučuji všechny profily vyplnit co nejdůkladněji. To platí i pro FB a IG profil, LinkedIn a vůbec vše, co používáte k propagaci. Zabere to jen chvíli navíc a nikdy nevíte, co to může z dlouhodobého hlediska přinést.

pos a POP materiály na hotelu

Za POS/POP materiály označujeme všechny reklamní materiály na hotelu. Mohou to být letáčky na recepci, kniha na pokoji nebo reklamní propisky. Využívejte je také co nejúčinněji. Na hotelovém wellness můžete hostům ukázat menu restaurace, v hotelové restauraci wellness a na pokoji oboje. Navýšit počet sledujících vašich sociálních sítí dosáhnete mimo jiné i tím, že na ně v hotelu budou odkazy. Pokud si hosté berou mapu města nebo okolí, můžete si nechat vytisknout přímo svou, kde upozorníte například na možnost oslavit v hotelu Valentýna, nebo zpropagujete konference a hotelové balíčky. S reklamou to nepřehánějte, reklama v nadměrném množství není dobrá. Hotel by měl působit čistě.

OOH - billboardy a směrové šipky...

OOH (Out Of Home reklama) je poměrně důležitá, i když v dnešní době spíš kvůli pohodlí hostů. Ne každý hotel je dobře viditelný z dálky, ne každý má opravdu funkčně označené parkoviště. Směrové šipky či billboard může výrazně zjednodušit dohledatelnost a tím odstranit nepříjemné emoce ještě před tím, než k vám host přijede. Vhodně umístěný banner může také zvýšit procento lidí, kteří přijedou bez objednání (zejména pro hotely u dálnice). I tyto materiály by měly korespondovat s brand manuálem.

Event marketing

Pořádání různých událostí (event marketing) musí mít každý hotel zmáknuté na jedničku. Ukažte to VIP lidem. Raut pro vybrané firmy s prohlídkou hotelu zviditelní vaše konferenční prostory, restauraci i hotel jako takový. Často to může být nákladově levnější a účinnější než jiné typy kampaní. Valentýnská večeře může přinést nové hosty díky gastronomickému zážitku. 

Další kanály

Kanály, které se při propagaci hotelů používají zřídka jsou:
  • Reklama v rádiu – je vhodná pouze pro šíření brandu, ale hosty vám přímo nepřivede. Je vhodná pro sítě hotelů nebo pro různá zábavní střediska s ubytováním.
  • Reklama v novinách a časopisech – při zaměření na konference mohou pomoci s brandem managerské časopisy. Pokud jste v centru města nebo poblíž nádraží, možná bude vhodný časopis v ČD nebo Žlutý průvodce. Zkrátka - offline marketing není mrtvý. 
  • YouTube - propagační videa mohou skvěle předat emoci a ukázat, jaký zážitek na hotelu můžete zažít. Opět tento kanál není pro každého. Vyšší pořizovací cena videa je hlavním důvodem, proč hotely YouTube příliš nevyužívají. 

Vyhodnocování a komplexnost

Každou kampaň a každý kanál (včetně emailů, letáčků na recepci nebo statusů na Instagramu) musíte vyhodnocovat. Bez vyhodnocení nemůžete efektivně kampaně upravovat a vlastně ani nevíte, co vám přináší. Stanovte si nejprve KPI, cíle (SMART) a na základě toho nastavujte reklamu. Marketing je nikdy nekončící běh. Správná reklama je vždy synergická (navazuje na sebe) a kontinuální (nekončí). Jsou pochopitelně období, která jsou klíčovější. Na to myslete v marketingovém plánu vašeho hotelu. 





Chcete efektivní marketing?




Vytvořila společnost